top of page
myrthananet_edited.jpg

Gothic 2: Janus

 
Verze: Ve vývoji -Typ modifikace: Nový příběh

Úvod

 

Na německé webové stránce World of Gothic byla nedávno oznámena a uvedena modifikace Janus, na které již autor pracuje více než 10 let. Na své webové stránce autor popisuje veškeré informace ohledně modifikace,které najdete níže -  co se týče příběhu i vývoje a také tam najdete Galerii. Všechno z tohoto webu jsem zkopíroval zde a přeložil do češtiny a angličtiny, jelikož tam vše najdete jen v němčině - (respektive přeložil to ChatGPT :)

image.png

Co je to Janus?

 

Jedná se o total-conversion modifikaci pro Gothic 2: Noc Havrana. Na této stránce budou pravidelně zveřejňovány novinky, obrázky a další obsah týkající se modifikace.

Janus vypráví příběh zlatníka Karla, který je jako válečný uprchlík převezen na odlehlý ostrov Aurora. Konfrontován s neuvěřitelným osudem se Karl vydává na cestu do nejisté budoucnosti...

Příběh je založen na fantasy-sci-fi příběhu, který autor píše. Obsahově je Janus silně inspirován kombinací univerz Elder Scrolls a Witchera a zabývá se historickými událostmi, jako například třicetiletou válkou, ovšem ve výrazně pozměněné podobě.

Kromě nových úrovňových meshů, které zahrnují nejen ostrovní svět s několika ostrovy různých klimatických pásem, ale také obrovský svět na pevnině, bylo již vytvořeno nespočet nových objektů (vobů), předmětů, textur a animací.

Jelikož na tomto projektu autor pracuje sám, bude pravděpodobně trvat ještě několik let, než bude finální verze hotová.

 

Prolog?

 

Prolog modu bude pravděpodobně zahrnovat Prolog a Kapitolu 1 z modifikace Janus, ve kterých hráč bude moci prozkoumat ostrovní svět, konkrétně souostroví Falmas. Práce jsou velmi pokročilé, kromě provizorního TTS (text-to-speech) dabingu chybí už jen drobné úpravy vedlejších úkolů a designu úrovní, přičemž tyto úpravy jsou spíše „kosmetické“ povahy.

První vydání prologu už v tomto roce neplánuji, ale s velkou pravděpodobností se ho dočkáme v první polovině příštího roku.

Všechny novinky ohledně stavu prologu budou zde samozřejmě ihned zveřejněny!

image.png

Oheň bude pršet dolů ze západních hor a spálí pláň jádrové země. Město ze zlata bude krvácet za svou rouhavou existenci. (...)

Avšak zkáza bude očistou a očistou, smyje zemi od hříchu její nejvyšší kasty, aby semeno spravedlivých mohlo znovu růst, až přijde jeho čas.

— Úryvek z proroctví Lotha

Pozadí

 

Už více než 10 let se v jedné či druhé formě věnuji modování Gothic 2. Mým přáním bylo vytvořit poctu této hře, která mě v mládí tak fascinovala. Spojit atmosféru a herní zážitek původní hry s vlastním univerzem je hlavní myšlenkou tohoto projektu. Univerzum, ve kterém se Janus odehrává, se vyvíjelo po dlouhou dobu – a stále roste.

Název:

Janus – podle římského boha počátku a konce, a všech neuzavřených průchodů.

Ale o čem vlastně Janus je? Následující shrnutí ti poskytne malý přehled.

image.png

Kontinent říše Montargis. Na jihu se pak nachází poušť Al-Safra.

 

Příběh

 

Říše Montargis je starobylá, a její hlavní město Tessach, "Město ze zlata", je ještě mnohem starší. Lesk tohoto města a odvaha spolu s nadějí, kterou jeho krása vnášela do srdcí lidí, byly dostatečnou motivací šířit světlo Tessachu do nejzazších koutů světa. Vojska říše byla nezastavitelná, od ledové pouště Torgestau až po pralesy Lovie – království a městské státy se staly montargijskými provinciemi. To se však změnilo až v poušti Al Safra – u Ke Ardad, kde se protivníkovi podařilo téměř zcela zničit armádu pod vedením generála Thobala. Perla jihu, Eos, zůstala mimo dosah Tessachova světla. Jak to bylo možné?

Krizi ještě více prohloubil císař Eonath II., svými nepřáteli označovaný jako "Císař Bastard", který otevřel cestu pro soukromé obchodní gildy v říši. Obchodník z Neraku využil této příležitosti k tomu, aby otevřel obchodní cesty jižně od Lovijského průsmyku. Aby ochránil karavany, najal tento obchodník, Emmanuel Rosenthal, soukromé žoldnéřské armády, bez císařova souhlasu. Krátce po porážce u Ke Ardad, když císařský kolonizační úřad v Talgartenu vzplanul a byla podezřelá žhářství, vypukla otevřená občanská válka mezi žoldnéři Rosenthalova "Růžového kartelu" a císařskými jednotkami podél obchodních cest. Zároveň armády republik Al-Safra a jejich elyrských spojenců bez překážek postupují na Talgarten.

Boj se rozšířil jako požár, a došlo i na použití silné bojové magie. Nakonec se vše odehrálo velmi rychle: mohutné magické výboje, později známé jako "velký výbuch", ukončily de facto existenci této velkolepé říše, která rostla více než tisíc let. Ale co to bylo, co v srdci Města ze zlata vnášelo odvahu a naději do srdcí lidí, a co nyní zasévalo závist a nenávist, které vyústily v nejničivější válku, jakou pevnina kdy zažila?

Co zbylo, byly mnohé otázky, mnoho smutku a mnoho nenávisti – zejména vůči mágům, kteří byli zodpovědní za toto zlo. A Tessach? Město ze zlata upadlo v zapomnění, jako by to, co ho kdysi učinilo velkým, již nebylo součástí tohoto světa. Říše byla zničena a pevnina se vrátila do doby barbarství a temnoty.

Na této cestě se ujmete role zlatníka Karla Wollseifa, který vlastní obchod ve městě Nerak. Karel žije v turbulentních časech, říše Montargis stojí na prahu občanské války – vojska císařství stojí proti žoldákům Růžového kartelu a zároveň armádě Al Safra-republik. Když se boje rozšiřují a okolí Neraku je již naplněno zvuky blížících se bitevních polí, cítí se Karel donucen uzavřít svůj obchod a uprchnout. Spolu se svými dvěma pomocníky Jakobem a Florianem jej cesta zavede do Kalthafenu. V noci tři ukradnou loď a vyplují na moře – jejich cílem je Falmaské souostroví, které je asi týden daleko.

Po několika dnech na otevřeném moři dorazí malá loď se svými napůl vysušenými pasažéry na malý ostrov Aurora, ale krátce po přistání je Karel najednou sám. Při hledání svých přátel je však krátce po svém příjezdu na tento ostrov konfrontován s něčím neuvěřitelným: uplynulo 200 let, odkdy Karel se svými přáteli vyplul z Kalthafenu.

Co teď dělat? Nejste dobrodruh, nejste žoldák s bojovými zkušenostmi – jste obyčejný zlatník a samozřejmě vám nikdo vaši historii nevěří. Hledání nejisté budoucnosti vás zavede na dlouhou cestu přes ostrovní svět tichého moře až do ruin starého jádrového území. Co tam najdete? Tato cesta vypráví příběh o zoufalství a nenávisti, ale také o přátelství a naději. Naději na lepší čas a lepší svět, osvobozený od předsudků a ignorance, naději v lidstvo; neboť to, co s starou říší odešlo, nebyl mír a jednota, ale pouze zdání toho. A zdání může klamat.

Struktury poválečné doby

 

Království již neexistuje, Montargis a ostrovní svět upadly zpět do temné doby barbarství a nesváru. Na pevnině se brzy formovala radikální skupina, která si dala za cíl vyhladit veškerou magii: tajemní Ionath přinášejí pořádek, avšak za cenu ztráty svobody. Mágové a arkanisté nejsou tolerováni, jsou hlavním nepřítelem – zodpovědní za válku a veškeré následné utrpení. Ve svém slepém hněvu přinášejí Ionath také válku a smrt, přičemž ve skutečnosti chtějí sloužit vyššímu cíli. Není mnoho těch, kteří by se postavili proti jejich moci, zejména protože operují pouze na severu starého království. Avšak postup Ionath směrem na jih, k bývalému jádrovému území a úrodným zemím Smaragdového pobřeží a Loviasu, se zdá být pouze otázkou času. Válka znovu pustoší zemi a posílá tisíce uprchlíků na jih. Armády Ionath ničí na své cestě celé vesnice a města; ať už aby se nasytily, nebo aby vyhladily semena magie.

Na jihu, po ztrátě hlavního města, se utvořilo mnoho jednotlivých svobodných městských států a menších skupin, které se později spojily do Lovia-konfederace. Lovia-konfederace usiluje o pořádek a svobodu a k arkanistům se nestaví tak nepřátelsky jako Ionath. Mnozí uprchlíci ze severu doufají, že konfederace otevřeně zasáhne proti Ionath – avšak ta se zatím drží zpátky. V regionech mezi tím se mnoho starých vesnic proměnilo v kvetoucí svobodná města. Nejvíce cítí dopady války a blížících se armád: uprchlíci proudí do regionu a ne vždy jsou vítáni...

Po dvě století, znovu svými vlastními pány, žijí Torgi ze severu život svých předků; a nechtějí příliš vědět, co se děje na jihu. Avšak kolébka staré civilizace se nemůže navždy vyhnout sevření Ionath...

 

...A Safriové z pouště, Lovierové a Elyrové? O tom, co se s nimi stalo poté, co válka skončila tak náhle a násilně za hradbami Tessachu, se toho moc neví. Ale potomci matriarchální společnosti Al Safra jistě přežili poválečná léta v míru, podobně jako původní obyvatelé pralesů a prostranství Lovie a Elyrie...

Kde v rámci této společnosti najdete své místo, zůstává na vás. Najdete způsob, jak se vrátit do své doby? Dá se válce snad dokonce zabránit? Nebo se smíříte se svým osudem?

Charakteristika

 

S Janus vás čeká komplexní příběh v živém herním světě, který vás na dlouhou dobu pohltí.

Nové funkce zahrnují mimo jiné:

  • Kompletně nový herní svět s vlastní příběhem v obvyklém fantasy-/ (pozdně) středověkém prostředí s (velmi) decentními sci-fi vlivy: připravte se na poněkud neobvyklé pozadí příběhu, které můžete postupně prozkoumávat!

  • Zpracované, komplexní pozadí; rozsáhlé univerzum

  • Systém cechů: V závislosti na tom, pro které skupiny se během hry rozhodnete, se může příběh zcela odlišně vyvíjet. Je naplánována a v počátečních fázích realizována výrazná nelinerární struktura příběhu. Příběh modifikace zůstane stejný, avšak vaše příslušnost ke skupině může mít značný vliv na výsledek příběhu pro vás.

  • Až 100 hodin herního času, v závislosti na herním stylu

  • Různé klimatické zóny a kultury

  • Živé postavy, žádní „statisté“

  • Palné zbraně jako nová kategorie zbraní

  • Nové animace

  • Nové textury

  • Nekonečné množství nových předmětů

  • Nové dovednosti (např. řemesla („Crafting-System“), psaní kouzelných svitků, vaření, zlatnické dovednosti a mnohem více!)

  • Hlasové výstupy (dosud realizováno pro testovací účely pomocí text-to-speech; avšak v hotové verzi nebude žádné použití TTS s (Gothic) hlasy bez výslovného povolení původních hlasových herců!)

  • Nové, více stránkové knihy s obrovským množstvím informací o pozadí herního světa a jeho historii

Vývoj

 

Modifikační projekt zahrnuje rozsáhlé práce na úpravě level mesh, které zabírají většinu času. Následné práce v editoru ("Spacer") zajišťují, že svět ožívá přidáním Vobs (virtuální objekty: od stromů po balvany), Mobs (pohyblivé objekty; vše, s čím můžete interagovat, jako jsou dveře, truhly, kovadliny alchymistické stoly atd.), předmětů, zvuků a částicových efektů (např. mlha na zemi nebo svítící brouci).

Práce na skriptech (nebo programování) vdechují skutečný příběh životem tím, že implementují NPC s dialogy, úkoly, knihami atd.

Konečné ozvučení dialogových řádků (v mém případě pomocí text-to-speech) zajišťuje, že nemusíte číst každý titulek, a postavy ve hře dostávají vlastní hlasy. Hlasové výstupy s lidskými dabéry zatím nejsou v dohledu, ale pokud se to stane aktuálním, může být naplánováno.

Vytváření nových animací se také provádí v 3D programu. Zde je možné udělat cokoliv podle potřeby; nejdůležitějším příkladem je má animace otevírání zásobníku pro nové palné zbraně.

Aktuální pokrok

 
  • Startovní ostrov Aurora a ostrov Falmas dokončeny

  • Oblast Smaragdového pobřeží (pevnina): dokončen level design

  • Ostatní oblasti jsou v průběhu level designu nebo v plánování.

Další zajímavosti - Albenská mytologie

 

Albené, vzácněji také Yari, jsou starobylý národ, který před tisíciletími záhadně zmizel. Mnoho mytů lidí východu a jejich jazyk pochází od Albenů. Také původ tajemné síly magie je spojován s Albeny.

Podle albenské mytologie byl kontinent Ede, který nazývali Firnis, vytvořen za pouhý den a měl sloužit Albenům jako zahrada. Na rozdíl od lidí Albené neuctívali žádného boha, ale vnímali stvoření jako „dar přírody“; což je pozoruhodné tím, že Albené přijali ranou přírodní filosofii jako svůj ideál a neměli náboženství v klasickém slova smyslu.

Další zajímavosti - Ostrovní svět v tichém moři

 

Pod pojmem ostrovní svět se obvykle označují všechny ostrovy v tichém moři, které byly kolonizovány říší: Falmaské souostroví (dříve Reingalsko a Aurora), Coppelius a trestní kolonie Kranos.

Před válkou bylo Falmas důležitou obchodní stanicí a obilnicí pro jádrovou zemi, vedle toho se zde těžilo stříbro. Aurora byla jako taková relativně bezvýznamná a proslavila se až díky Johannské priorei, která ukrývala největší knihovnu daleko od pevniny.

Coppelius byl většinu času neosídlen a získal na významu až po válce, když byla založena kolonie Nový Nerak, jako uzel mezi pevninou a Falmaským souostrovím. Starobylá trestní kolonie Kranos na jihu upadla po skončení války do zapomnění – v okolních vodách kolem Coppelia a Zátoky Talgarten se však začali častěji objevovat piráti, kteří pravděpodobně pocházeli z Kranosu.

image.png

Web Modifikace

 
bottom of page