Gothic 2: New Adventure
Verze: 2.1 - Typ modifikace: Vylepšení originálu
Lokalizace modu:
Informace o modu
Platforma pro hru: "Gothic 2 - Noc Havrana"
Pracovní název: Gothic II - New Adventures
Typ modifikace: Rozšíření původní hry
Datum vydání: 8. 5. 2024
Jazyk modifikace : ruština, google čeština, original + google angličtina
Aktuální verze: 2.0
Velikost modifikace : 1,5 GB (rozbaleno) a 930 MB (archivováno)
Autor/vývojář: gggg12345678!
Expandéry skriptů: Ikarus, Lego
Popis
- Tento mod výrazně rozšiřuje původní hru.
- Přidává herní novinky, několik nových postav a nové úkoly, nové předměty,
umožňuje vyzkoušet si roli vodního mága, mění herní rovnováhu, rozšiřuje herní svět atd.
- Přitom všem je mod zaměřen na to, aby zachoval stále stejný "Gothic".
Použité materiály v modu:
- Gothic High Resolution FONT (od Myxomop);
- Skriptové balíčky Ikarus/Lego (od Sektenspinner/Lehona & Gottfried);
- Texture Pack By Artemiano (od Artemiano);
-Lobos za nápad na vytvoření menu (od Lobos);
- MW7 - za pomoc s realizací některých nápadů;
- Slavemaster - za užitečné patche pro Union;
- Některé materiály z německé modderské databáze (od Fisk2033, MonsterMadness, Draxes, Ska-Ara, Redmatixx, Bloodfly91, Raksza, Mighty_He-Man, Rolland, Herobrine, mud-freak, Ingeborg, mark56, Julius);
- Anaël, Miri, Druid, Phoenix_NewDragon, BloodwinSnow, Vismyt Play, Sergey Boreyko za dabing postav;
- Vismyt Play, HitManiak, Anton Buryatsky za rozsáhlé testování modifikace.
Kompletní Seznam změn - Obecné
- Integrovaný texture pack od Artemiano s vlastními úpravami, včetně zavedení podzimu do hry
- Zavedeny fonty - Gothic High Resolution FONT
- Realizace nového menu. Inspirace byla převzata z modu Lobos, upravena a přizpůsobena realitám modu
- Změněné okno vlastností postavy
- Nová plnohodnotná gildy pro průchod - mág vody, který má své jedinečné vlastnosti na rozdíl od ostatních gild
- Možnost stát se učněm u Mattea, kromě toho mají všichni mistři své jedinečné vlastnosti
- Nové denní rutiny a stavy pro postavy (trénink se střelnými zbraněmi, sekání dřeva atd.), jejich přezbrojení a vylepšení charakteristik.
- Zavedení starých i nových postav do hry. Interakce s nimi a nové úkoly (nyní jich je přes 20)
- Mnoho nových a rozmanitých herních funkcí (otrava, regenerace, krev na obrazovce atd.)
- Mnoho nových předmětů (brnění, zbraně, lektvary, knihy atd.)
- Rozšířené a oživené herní světy s předměty, interiéry a objekty
- Nový společník-žoldák Felix. Byl realizován podle starého vzoru, v aktualizaci bude plně přepracován. Nyní je v zásadě užitečný díky jinému balancu (také bylo prodlouženo časové období, po kterém žádá zaplacení za svou práci)
Gildy - cechy
Změny u mistrů v Khorinisu:
Přidána možnost stát se učněm u Mattea:
- Matteo bude vykupovat různé předměty a jejich sortiment se bude rozšiřovat s postupem kapitol (například v 1. kapitole vykupuje pouze alkohol, ve 2. kapitole se přidávají další předměty atd.)
Změny u Harada:
- Haradův výdělek byl upraven v souvislosti se změnami v kovářském řemesle. Namísto samokovaných zbraní přijímá všechny meče (jednoruční i obouruční)
Výhody při vstupu do učení:
- Při vstupu do učení jsou na základě zvoleného řemesla uděleny různé bonusy a oděvy
Nové úkoly pro každého mistra:
- Každý mistr má nyní několik nových úkolů, rozdělených podle kapitol
Nová gildy pro průchod - Mágy vody:
Stát se mágem vody:
- Mágem vody se lze stát již v první kapitole po splnění úkolů od mágů vody a Kruhu vody (pro vstup do gildy je potřeba splnit celkem 5 úkolů)
Výuka v Khorinisu:
- V Khorinisu může hrdina získat výuku pouze v prvním Kruhu magie a příslušná kouzla. Vše ostatní je dostupné v Jharkendaru
Vedlejší úkoly v Jharkendaru:
- Pro mágy vody bylo přidáno několik gildovních vedlejších úkolů v Jharkendaru
Přenesení ornamentu:
- Pro splnění jednoho z úkolů byl ornament z kamenného kruhu, který měl lord Hagen, přenesen k paladinovi Lotharovi
Obchodní inventář:
- Při přesunu Cronose z Khorinisu do Jharkendaru se jeho obchodní inventář přesune spolu s ním
Rychlejší regenerace many:
- V Jharkendaru je možné získat regeneraci many zakoupením určitého předmětu
Odměna po obnovení Oka Innose:
- Po obnovení Oka Innose hrdina obdrží od Vatrase těžký plášť mága vody
Změněná chůze hrdiny:
- Při vstupu do gildy se změní chůze hrdiny
Změny u milice a paladinů:
Platby pro členy domobrany:
- Při vstupu do gildy milice má hrdina možnost denně dostávat plat (50 zlatých mincí)
Těžké brnění domobrany
- Při splnění určitých podmínek může lord Andre rozhodnout o tom, aby hrdinovi prodali těžké brnění milice ještě před výpravou do Hornického údolí
Peck jako obchodník pro domobranu:
- Pek nyní funguje jako obchodník pro milici a nabízí poměrně zajímavý sortiment zboží
Výcvik u Wulfgara a Rugy:
- Wulfgar učí členy domobrany a paladiny ovládání zbraní až do 75%, zatímco ostatní pouze do 50%. Ruga učí členy domobrany střelbě z kuše až do 45%
- Mortis, kromě síly, může hrdinu naučit i kovářskému řemeslu
Výcvik u Kerolotha a Udara:
- Keroloth učí paladiny, členy milice a mágy v Hornickém údolí až do 75%, zatímco ostatní pouze do 55%
- Udar učí střelbě z kuše své až do 90%, ostatní pouze do 60%¨
Speciální zboží pro členy gildy:
- Obchodníci v Hornickém údolí mají pro své členy určité zboží, které není dostupné pro ostatní gildy
Změněná chůze hrdiny:
- Při vstupu do gildy se změní chůze hrdiny
Změny v klášteře
Výuka magie:
- Magové z kláštera již nevyučují magii, která nesouvisí s ohnivou magií
Úpravy výuky pro novicové:
- Byly přezkoumány limity výuky dovedností u noviců
Regenerace many:
- V klášteře mají magové i novicové možnost získat regeneraci many zakoupením určitého předmětu
Změněný sortiment u magů ohně:
- Sortiment zboží u magů ohně byl výrazně změněn
Změněná chůze hrdiny:
- Při vstupu do gildy se změní chůze hrdiny
Balancování a hratelnost:
Změna rozdělení bodů zdraví a Vědomostních Bodů podle úrovní:
- Na začátku hry je vše standardní – 12 bodů zdraví a 10 Vědomostních Bodů. Každých 10 úrovní se počet přidělených bodů snižuje – Vědomostní Body o jednu, zdraví o dvě (například od 11. úrovně je to 9 Vědomostních Bodů a 10 bodů zdraví). Konečný limit je 5 Vědomostních Bodů a 2 body zdraví na 50. úrovni.
Změna prahu zkušeností pro zvýšení úrovně:
- Přidán vizuální efekt při zvýšení úrovně.
Trvalé bonusy:
- Trvalé bonusy nyní neovlivňují proces výcviku hlavního hrdiny.
Kontrola obratnosti pro dialogy o krádeži:
- Kontrola obratnosti u hrdiny pro zobrazení dialogů o krádeži byla odstraněna. Při výuce dovednosti mají všichni postavy dialog o krádeži, ale zda hrdina dokáže krást nebo ne, závisí stále na obratnosti Ponechány jsou nápovědy (např. „tuto peněženku je velmi těžké ukrást“).
Předměty ke krádeži:
U většiny postav byly změněny předměty, které lze ukrást – nyní lze krást nejen zlato, ale i užitečné (a neužitečné) předměty.
Požadavky na obratnost pro krádež:
- „Není nic jednoduššího…“ - od 10 do 25 bodů obratnosti
- „Docela snadné…“ - od 30 do 55 obratnosti
- „Docela riskantní…“ - od 60 do 75 bratnosti
- „Docela obtížné…“ - od 80 do 95 bodů obratnosti
- „Sakra obtížné…“ - od 100 do 115obratnosti
- „Prakticky nemožné…“ - od 120 a více bodů obratnosti
Ceny za prodej předmětů:
- Cena za prodej předmětů se mění podle různých podmínek. Počáteční koeficient, kterým se násobí cena předmětu, je 0,1. Například při vstupu do učení k Matteo se tento koeficient zvýší na 0,25 atd. Mezi tyto podmínky patří také pomoc postavám nebo naopak. Při splnění podmínek se na obrazovce zobrazí nápověda, že tento obchodník bude dražší vykupovat předměty.
- Přestože se cena za prodej předmětů zvyšuje při splnění určitých podmínek, s následujícími kapitolami se cena snižuje kvůli zachování rovnováhy.
Chování obchodníků:
- Obchodníci před začátkem obchodu s hrdinou odloží veškeré své vybavené zbraně, včetně střelných zbraní (většina postav nebude vybavovat luky/kuše).
Změny v alchymii:
- Alchymie má nyní tři úrovně (začátečník, pokročilý a mistr), které se učí u učitelů. K výrobě lektvarů je potřeba znát recepty, které se nacházejí ve světě nebo se kupují u obchodníků.
Změny v kovářství:
- Podobně jako u alchymie – tři úrovně, které se učí u učitelů, ostatní podle plánků. Výjimkou je rudařské zbraně, které se učí u Benneta a Jana. Za peníze a při znalosti kovářství vás naučí vyrábět tyto zbraně.
- K práci s kovářskou výhní je kromě oceli potřeba také uhlí. Při výuce tavby se přidává možnost přetavit rezavé a orčí zbraně na ocel.
Nová dovednost - „Vaření“:
- Proces je podobný alchymii nebo kovářství – přes studium receptů, které se kupují nebo nacházejí ve světě.
Změny v systému modliteb:
- U sochy Innose přidáno další obětování ve výši 500 zlatých, které dává omezený bonus k trvalým vlastnostem podle gildy hrdiny (síla a hbitost pro bojové gildy náhodně, mana pro mágy, bez gildy – zdraví). Ostatní obětiny dávají trvalý bonus k zdraví náhodně.
- U sochy Beliara přibyly nové oběti velkého množství zdraví nebo many výměnou za možnost získat bonus k obraně proti zbraním nebo magii.
- Vatras při oběti 100 zlatých zcela obnoví hrdinovu manu.
Otrava postavy:
- Postava může být otrávena v boji od některých monster nebo použitím nějakého předmětu.
- Změněné chování NPC a některých monster v boji.
Změny sortimentu obchodníků:
- Obchodníci nyní neprodávají své zboží nepřetržitě, ale pouze v určitém čase, který tráví za pultem.
Jednoruční zbraně na úrovni „Začátečník“:
- Upravena ovládání jednoručních zbraní na úrovni „Začátečník“ podle první části hry.
- Krev na obrazovce při zranění postavy.
Změněné obrázky kapitol:
- Přidány nové pro mága vody.
Dynamické události ve světě:
- Ve světě se dějí určité události samy o sobě (například pokud se hrdina nestane mágem ohně, novice Durian se tak či onak ve 2. kapitole vydá k hostinci).
Změny ve světech:
- Například u města, kde byl teleport, je nyní plně vytvořeno prostředí Jharkendaru.
Podmínky pro získání klíče od průchodu do Hornického údolí:
- Lord Hagen nedá klíč od průchodu do Hornického údolí, dokud se hrdina nedozví, co se skrývá za portálem (v Jharkendaru).
Různé šípy/šrouby pro střelné zbraně:
- Přidáno použití různých šípů/šroubů pro střelné zbraně a výuka jejich výroby podle receptů.
Předměty
Knihy:
- Do hry bylo přidáno velké množství nových knih s barevnou úpravou a byly vráceny knihy z předchozí části. Při čtení knihovních sbírek jsou udělovány trvalé bonusy.
Rostliny:
- Nové rostliny s novými vlastnostmi a přepracování stávajících.
Jídlo:
- Několik nových druhů jídla a přidání unikátních pokrmů.
- Při konzumaci určitého množství bylin a jídla jsou přidány trvalé bonusy.
Ceny předmětů:
- Ceny všech předmětů ve hře byly změněny.
Popisy předmětů:
- Popisy všech předmětů byly změněny nebo doplněny (např. pro zbroje byl doplněn popis o obraně proti drtícím zbraním, pro zbraně délka zbraně atd.).
Rebalancování zbraní:
- Rebalancování všech stávajících zbraní (od požadovaných vlastností po poškození) a přidání parametru „délka zbraně“.
Nové zbraně:
- Přidání nových zbraní, které lze učit v rámci kovářství.
- Unikátní schopnosti pro některé zbraně (např. dodatečné poškození proti vlkům a varkům u Vlčího Zubu).
Unikátní zbraně:
- Byly vráceny unikátní pojmenované zbraně postav z první části hry a některým postavám byly přidány nové.
- Magické luky/kuše:
- Magické luky a kuše byly odstraněny, protože magickou munici lze nyní použít s jakoukoli střelnou zbraní.
Magické hole:
- Magické hole vyžadují manu pro nošení a nyní způsobují magické poškození.
Lup v truhlách:
- Změny v lootu v truhlách a odpovídajících kombinacích truhl.
Elixíry:
- Přidání nových druhů elixírů, celkem jich je nyní 23. Elixíry jsou jak trvalé, tak běžné.
- Léčivé a mana elixíry obnovují odpovídající vlastnosti hrdiny v procentním poměru.
- Nové vizuální efekty při použití trvalých elixírů.
Helmy:
- Do hry bylo přidáno 14 typů helem (z toho 9 nových s modely z Gothic 3 a 5 originálních, jako je pirátský klobouk, kroužková helma atd.).
Zbroje:
- Přidání několika druhů zbrojí, jak craftovaných, tak běžných.
- NPC nyní reagují na hrdinu v pirátské zbroji stejně jako na banditu.
Peněženky:
- Peněženky se zlatem nyní obsahují náhodné množství zlata: v malých od 10 do 25 mincí, ve středních od 30 do 50 a ve velkých od 70 do 100.
Přepracovaný poklad Grega:
- Gregův poklad v Khorinisu a Jharkendaru byl přepracován. V Khorinisu byly předměty označeny, aby nedošlo k záměně, v Jharkendaru byly předměty zcela změněny.
Tabulky:
- Bonusy tabulek byly zredukovány a jejich počet byl výrazně snížen. V Khorinisu byly téměř zcela odstraněny, kromě míst přímo spojených s Jharkendarem. Z Hornického Údolí byly odstraněny úplně.
Magické hole:
- Magické hole vyžadují manu pro nošení a nyní způsobují magické poškození.
Lup v truhlách:
- Změny v lootu v truhlách a odpovídajících kombinacích truhl.
Elixíry:
- Přidání nových druhů elixírů, celkem jich je nyní 23. Elixíry jsou jak trvalé, tak běžné.
- Léčivé a mana elixíry obnovují odpovídající vlastnosti hrdiny v procentním poměru.
- Nové vizuální efekty při použití trvalých elixírů.
Helmy:
- Do hry bylo přidáno 14 typů helem (z toho 9 nových s modely z Gothic 3 a 5 originálních, jako je pirátský klobouk, kroužková helma atd.).
Zbroje:
- Přidání několika druhů zbrojí, jak craftovaných, tak běžných.
- NPC nyní reagují na hrdinu v pirátské zbroji stejně jako na banditu.
Peněženky:
- Peněženky se zlatem nyní obsahují náhodné množství zlata: v malých od 10 do 25 mincí, ve středních od 30 do 50 a ve velkých od 70 do 100.
Přepracovaný poklad Grega:
- Gregův poklad v Khorinisu a Jharkendaru byl přepracován. V Khorinisu byly předměty označeny, aby nedošlo k záměně, v Jharkendaru byly předměty zcela změněny.
Tabulky:
- Bonusy tabulek byly zredukovány a jejich počet byl výrazně snížen. V Khorinisu byly téměř zcela odstraněny, kromě míst přímo spojených s Jharkendarem. Z Hornického Údolí byly odstraněny úplně.
Monstra
Změny v odměnách za zabíjení:
- Bylo přehodnoceno množství zkušenostních bodů za zabití různých monster.
Obrana monster:
- Upravená obrana u monster. Například kamenní golemové a kostlivci jsou zcela imunní vůči bodnému typu poškození, ale mají slabiny proti drtivému poškození. Nicméně je stále šance způsobit jim řezné poškození.
Goblini:
- Goblini mají generované náhodné zbraně. Každý druh goblinů má na výběr z 5 různých zbraní.
Otravy:
- Krvavé mouchy, ještěrky, bažinní trubci, bahenní krysy a zombie mohou otrávit hlavního hrdinu.
Vlci:
- Vlci mají různé barvy (obyčejná, černá a šedá), což závisí na náhodě.
Rostliny z monster:
- Z kanců, mrchožroutů, krysokrtů, polních škůdců, ještěrek a bažinných krys po smrti padají rostliny.
Kanci:
- Kanec může srazit hrdinu na zem.
Noví nepřátelé:
- Přidán kostlivec-lučištník, který používá v boji jak luk, tak zbraň na blízko. Obyčejní kostlivci a kostliví válečníci nyní mohou používat různé zrezivělé zbraně.
- Přidán ork-průzkumník, který používá v boji kuši.
- Přidán šaman-ještěr, který používá v boji magii.
Kouzelnická monstra:
- Monstra používající magii byla přepracována z hlediska použitých kouzel a bojové taktiky. Mnoho z nich nyní může přivolat další monstra nebo se léčit.
- Bažinní golemi, démoni a harpyje nyní používají v boji magii.
- Orkští šamani nyní používají magické hole a jejich používaná magie byla také přepracována.
Dračí monstra:
- Draci jsou nyní skutečně nebezpečná stvoření. Na dálku aktivně používají kouzla podle jejich elementu a v boji na blízko mohou přivolat další monstra na pomoc.
Zvláštní monstra:
- Za zabití zvláštních monster je hrdina odměněn body za výuku.
Magie
Změny v požadovaných bodech pro učení kouzel:
- Pro první a druhý kruh magie je nyní třeba 5 bodů, pro třetí a čtvrtý kruh 10 bodů a pro pátý a šestý kruh 15 bodů.
Úpravy kouzel:
- Požadavky na body pro jednotlivá kouzla byly rovněž upraveny.
Školy magie:
- Magie byla rozdělena na příslušné školy (oheň, voda, temnota). Existují také kouzla, která mohou používat všichni mágové (například léčení, zmrzačení monstra atd.).
Temná magie:
- Možnost studovat temnou magii u Xardase je dostupná pouze pro mágy ohně nebo vody. Seznam kouzel je omezený, protože Xardas, kvůli nebezpečí a síle temné magie, nebude učit všechny druhy temné magie. Ve 5. kapitole odejde z věže a runy 5. a 6. kruhu, které měl učit, budou dostupné prostřednictvím speciálních knih.
- I když je temná magie dostupná u Xardase, kouzla Kogta mají odlišné runy od jeho magických studií.
Svitky temné magie:
- Svitky kouzel temné magie již nejsou k dispozici k prodeji, jsou roztroušeny po celém světě.
Nová a přepracovaná kouzla:
Informace k instalaci
- Musíte nainstalovat Union (jsou na něm použity některé funkce)
- Pozor! Mod není kompatibilní s pluginy nebo patchi, které mění vzorce poškození, protože ve skriptech jsou jejich vlastní vzorce.
Plánované změny v následující aktualizaci:
V nadcházející aktualizaci se plánuje výrazné rozšíření questové složky. Zaměříme se na kompletní přepracování gildí a mistrů v Khorinis, vytvoření zajímavějších vedlejších questů a oživení pozdějších kapitol hry. Nové questy jsou již nyní součástí módu, avšak jsou poměrně primitivní a banální, vytvořené primárně pro obohacení gameplaye (i když takové úkoly jsou také důležité).
Podrobnější seznam plánovaných změn:
- Výrazné rozšíření questové složky: Vytvoření nových a zajímavějších questů.
- Přepracování a přeinterpretace gildí a mistrů v Khorinis: Revidování stávajících gildí a mistrů, aby byly více zapojené do hry.
- Oživení pozdějších kapitol: Přidání nového obsahu do pozdějších částí hry.
Rozšíření území a změna stávajících oblastí: Změny v mapě a přidání nových lokací.
- Možná implementace mechaniky štítů: Nové možnosti boje se štíty.
Nové gameplayové prvky: Například otrávené šípy.
- Nové možnosti craftingu: Přidání nových možností, jako je psaní svitků.
- Vylepšení a zdokonalení společníků: Zlepšení společníků, aby nebyli pouze prázdné postavy, podobně jako Biff.
Stažení modifikace/lokalizace
Google překlad by F0rtuno
Original databáze + google překlad by F0rtuno
Ruční originál ruština
Instalace modu
- Nainstalujte Gothic 2.
- Stáhněte Union Resource manager a nainstalujte Resource Patch + Union - https://www.myrtana.net/_files/archives/2c0a43_9a5ea73fec6c404a9b259677d55fa059.rar?dn=Resource%20Manager.rar (Obrázky níže)
- Stahněte a vložte mod New Adventure do složky Gothicu.
- Pokud chcete hrát s grafickým vylepšením Directx11 stáhněte a vložte do složky system - https://github.com/kirides/GD3D11/releases
- Pokud chcete hrát s pluginy jako je zrychlení času, rychlé sbírání, nový inventář atd.. mrkněte do sekce Union a najděte si pluginy co sem vám líbí, stáhněte je a vložte do složky Data.
Sekce Unionu a pluginů zde - https://www.myrtana.net/union-pluginy