top of page
Vyhledat
Obrázek autoraF0rtuno

Gothic 2: Navzdory Všemu - Zhodnocení roku 2024 vývoje modifikace

Dobrý den všem.


Je čas zhodnotit uplynulý rok. Celkově byl rok poměrně pozitivní a velmi produktivní téměř ze všech úhlů pohledu. Samozřejmě byly chvíle, které nás velmi zklamaly, zejména když někteří lidé nedokázali dodržet své sliby. Nicméně pokračujeme dál a tento negativní zážitek necháváme za sebou. Neptejte se, kdy vyjde mod. Vyjde přesně tehdy, až bude vše hotové. Ani o den dříve...A samozřejmě chceme z celého srdce poděkovat těm, kteří nás po celou dobu podporovali! Bez jejich pomoci by některé části vývoje nebyly z finančních důvodů vůbec možné.


Níže uvádíme seznam prací na modu za poslední přibližně čtyři měsíce. Přejeme všem jen to nejlepší a uvidíme se už v novém roce. Na slyšenou!


  • Do hry byla vrácena část Chrámu spáče. Byla vrácena speciálně pro potřeby jednoho velmi náročného úkolu. Při jeho návratu jsme se snažili respektovat lore a události 1. dílu.

  • Všechny neozvučené dialogy v modu budou přehrávány pomocí syntézy řeči. Syntéza byla upravena tak, aby rozlišovala pohlaví mluvčího.

  • Změny v systému ovládání craftingu. Hráč si nyní může sám nastavit počet předmětů, které chce vytvořit. Bez šablon x5, x10, x100500. Přitom je vidět, co je potřeba k výrobě a co chybí. Funguje s klávesnicí i myší.

  • Nový systém odhození u monster. Už žádné "lety do vesmíru" hrdiny na půl mapy po úderu trolla.

  • Vytvořen panel pro správu přivolaných a ochočených monster.

  • Vytvořen panel pro přehledné zobrazení používaných run nebo typů šípů. Vše lze vypnout přes menu.

  • Přidána spousta nových míst v Khorinisu, většinou spojených s příběhem Bratrstva.

  • Od nuly vytvořena oblast u věže Xardase v Doupěti podle několika dějových linií modu.

  • Přidáno asi 5 nových unikátních monster (nejde o přebarvené modely). Například raptoři z Jharkendaru.

  • Přidáno několik unikátních předmětů šperků s jedinečnými vlastnostmi, některé z nich v rámci rozsáhlého úkolu.

  • Nahrazeny některé modely zbraní ve hře.

  • Do hry zavedeno několik nových lore zbraní z Gothicu 1.

  • Vytvořena seznamová verze inventáře. Zároveň byl kompletně přepracován inventář pro větší pohodlí při používání myši nebo klávesnice. Vždy je možné se vrátit ke klasickému inventáři. Otázkou je, zda budete chtít? To je velká otázka.

  • Vytvořen unikátní amulet, který hrdina získá při splnění jednoho náročného úkolu. Amulet umožní hráči lépe vidět rostliny v trávě/porostech, což bude zvlášť užitečné v noci.

  • Nascriptováno asi 30 úkolů z dějové linie Bratrstva. Téměř všechny jsou již otestovány.

  • Přidáno mnoho nových animací pro postavy. Skutečně nových!

  • Dokončen redesign šatů měšťanek a venkovanek, stejně jako jejich těl. Dámy... :)

  • Přidáno mnoho atmosférických zvukových efektů pro lokace – zpěv ptáků, kvákání žab, zvuky jeskyní a další.

  • Předělán systém agresivity monster. Každé monstrum má nyní svůj seznam cílů, podle kterého se při útoku řídí.

  • Vytvořen systém vylepšování zbroje pomocí různých typů krytí.

  • Přidána možnost číst knihy a poznámky hned po jejich zvednutí stiskem tlačítka.

  • Napsáno asi 10 nových knih, většinou vícestránkových, pro dějovou linii Bratrstva i jiné. Některé mají unikátní skiny.

  • Přidány nové modely prstenů pro Stavitele.

  • Přidáno několik nových textur obličejů.

  • Možnost změny gildy a přechodu na tajnou větev v jednom z úkolů Bratrstva.

  • Realizována možnost mazání uložených her přes menu načítání.

  • Přidán režim temné noci pro DX11.

  • Přidána změna mraků ve dne i v noci pro DX11.

  • Přidán unikátní režim vidění ve tmě. Dostupné pouze pro Bratrstvo.

  • Přepsán modul práce s myší v deníku úkolů pro pohodlnější ovládání.

  • Několik druhů kurzorů myši, které si hráč může přepínat podle přání.

  • Napsán velký nový úkol pro Bratrstvo i další, s přibližně 9 konci podle rozhodnutí a činů hráče. 3. kapitola.

  • Plně nascriptovány a otestovány úvodní úkoly Bratrstva v Doupěti pro 1. a 2. kapitolu.

  • Zavedena nová verze brány mezi enginem a scriptovými proměnnými. Nový systém je stokrát rychlejší než předchozí, což snižuje zatížení procesoru a zrychluje plynulost hry.

  • Optimalizovány funkce vykonávané za snímek (per-frame), což mírně zlepšilo výkon enginu hry (modu).

  • Přidána nová barevná schéma – aspic, pro dialogové body, menu atd.

  • Kompletně přepracovány dialogy Kor Angara (verze Doupěte).

  • Přidány 2 nové zasněžené oblasti v horách Doupěte podle úkolů Bratrstva.

  • Přidáno 5 svatyní orků v Doupěti pro modlitby duchům předků a další.

  • Přidán alternativní vstup do Doupěte z Khorinisu. Bude přístupný po prvním návštěvě Doupěte.

  • Realizovány nové speciální efekty pro magické portály.

  • Realizovány nové zvukové efekty při chůzi po různých površích.

  • Mírně rozšířeny ruiny kláštera v Doupěti.

  • Kuším přidána možnost ignorovat část brnění protivníka podle vzdálenosti a síly kuše.

  • Přidány 4 unikátní orčí prsteny s bonusy a jeden prsten pro paladiny.

  • O práci na optimalizaci skriptového kódu a enginu psát nebudu. Neustále se něco dolaďuje. Prostě rutina... :)


Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page